czwartek, 30 maja 2013

Dom Bernardy Alba.

To pierwsza sztuka na jąką się wybrałam po długiej przerwie.
Uwielbiam Teatr ale przez moje studia i brak funduszy nie mogłam sobie pozwolić na niego pozwolić. Choć niewątpliwie to, że mieszkam teraz w mieście, gdzie na brak takich miejsc narzekać nie mogę, sprzyja takim wizytom.

Sztukę wybrałam sama, kierując się tym, że mówił o niej mój znajomy. Po przeczytaniu skrótu i jego zapowiedziach stwierdziłam, że warto się wybrać.
Sztuka trwała ponad 2h. Jeśli jednak chcecie wiedzieć czy warto się wybrać-jak najbardziej.

Sztuka traktuje przede wszystkim o relacjach międzyludzkich, włącznie z wydarzeniami kryzysowymi. Każdy z nas kryzysy przeżywa inaczej, zmuszanie kogoś do tego by przeżywał pewne sytuacje tak jak my sami, może skończyć się dramatem.


Żródło: Tetr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego  w Poznaniu


Przekład:  ZOFIA SZLEYEN
Reżyseria:  MAGDALENA MIKLASZ
Dramaturgia:  MARCIN BARTNIKOWSKI
Scenografia i kostiumy:  DOMINIKA BŁASZCZYK
Muzyka:  ANNA STELA

Aktorzy:
Magdalena, córka Bernardy  -  DOROTA ABBE
Prudencja, sąsiadka  -  BOŻENA BOROWSKA-KROPIELNICKA
Bernarda  -  ANTONINA CHOROSZY
Maria Josefa, matka Bernardy  -  SŁAWA KWAŚNIEWSKA
Poncja, służąca  -  MAŁGORZATA ŁODEJ-STACHOWIAK
Angustias, córka Bernardy  -  EDYTA ŁUKASZEWSKA
Adela, córka Bernardy  -  ANNA MIERZWA
Amelia, córka Bernardy  -  JUSTYNA PAWLICKA-HAMADE (gościnnie)
Martirio, córka Bernardy  -  JULIA RYBAKOWSKA
Ana Sol  -  MICHAŁ KOCUREK

1 komentarz: