poniedziałek, 14 lipca 2014

Filmowo...

Dawno mnie tutaj nie było. Działo się wiele. Nadrobię zaległości ale muszę to zrobić stopniowo :)

Zacznę od filmów, które widziałam w ciągu ostatnich 2 dni:


"Dożywocie"
Film szwedzkiej produkcji, kryminalny co Was pewnie nie zaskakuje. Opowiada o historii zabitego policjanta, który był wzorowym oficerem. W chwili zabójstwa, znika jego kilkuletni syn. Żona policjanta podejrzana o zabójstwo męża, z całkiem dobrym motywem, ma paranoję i zeznaje, że jakaś kobieta porwała jej syna...
Interesujący film :) Z końcem zapierającym dech w piersiach, który wywołał łzy.





"Bez jej zgody"
Film oparty na faktach. Bardzo podobny do filmu "Milczenie owiec". Z gwałtem w roli pierwszej i zmianą przepisów w tle. Pokazuje społeczne mechanizmy. Bardzo stary ale warty zobaczenia.





"Kandydat"
Film o utalentowanym prawniku, którego ojciec zginął w dziwnych okolicznościach. Syn chce rozwikłać sprawę. Zostaje wmanewrowany w machinę matactw i korupcyjnych działań...Walczy o swoją wolność i ujawnienie prawdy o śmierci ojca.






"Koszmar matki"
Film opowiadający o dziewczynie, która z powodu problemów i trudnej sytuacji rodzinnej co chwilę zmienia domy zastępcze i ośrodki opiekuńcze. Ma problemy psychiczne, na skutek których jest mistrzem manipulacji. Manipuluje głównie mężczyznami.
Bardzo interesujący film pokazujący jak nieograniczona jest wyobraźnia ludzka. Szczególnie jeśli chodzi o kliniczne przypadki.
A także jak ważną rolę w życiu nastoletnich chłopców pełnią hormony.






"Czarownice z Salem Falls"
...jak w w tytule o czarownicach. Rzucają czary, manipulując całym miasteczkiem. Jak Wam się bardzo nudzi, albo chcecie, żeby coś Wam gadało to można. Generalnie nie polecam.
Z gwałtem w tle.






"Silent City"
Dziwny, azjatycki, nietypowy. Opowiadający o marzeniach i poświęceniach by je zrealizować. Za każdą decyzje ponosi się odpowiedzialność. Czasami jest to bardzo bolesne.
Z gwałtem w tle.



"Ładny chłopak"
Niestety nie znalazłam plakatu. 
Opowiada o chłopaku, który zostaje mordercą (wiecie, słynne w USA strzelaniny w szkołach z kilkudziesięcioma ofiarami śmiertelnymi). 
Pokazuje, z jak potężnym piętnem żyją po tym fakcie jego rodzice i ich rodziny.
Nakłania do refleksji.




"Pokój 205"
...zaczyna się niewinnie-studentka wprowadza się do akademiku, do pokoju 205. Nie wiedzieć dlaczego od wielu lat nie był on  zajmowany.
Dziewczyna, która kiedyś w nim mieszkała zniknęła w niewyjaśnionych okolicznościach...
Taka trochę bajka, trochę horror z robalami w tle.
Jak Wam się nudzi, można. Szału jednak nie ma.






Po powrocie z dzisiejszej wieczornej jogi zjadłam kolację i zabrałam się za notkę.
Dla mnie filmy to dobre tło, do różnych działań, które nie wymagają wielkiego skupienia :) Dlatego jest ich tyle, a będzie jeszcze więcej :)

W tej chwili "oglądam" "Ahemrykanin" z Goerge'm Clooney'em.
Powoli się rozkręca...i pomimo, ze sceneria bardzo mi bliska (piękne Włochy), to jednak jakoś mi ta "powolność" filmu nie leży...





A jak u Was z filmami?;>

3 komentarze:

  1. nie lubię filmów z gwałtami w tle...zazwyczaj wychodzę w takich momentach brrr od razu mam ciarki wszędzie. "Dożywocie" mnie zaciekawiło :)

    Ja ostatnio głównie Mundial oglądałam ale udało mi się zobaczyć film z jednym z moich aktorskich ulubieńców czyli z Kevinem Costnerem "72 godziny" Sensacyjny - mi się podobał.

    W zamian za wykonanie ostatniego zlecenia śmiertelnie chory agent poddany zostaje eksperymentalnej terapii, która może uratować jego życie.

    Jeszcze bardzo dobry, stary film z Clintem Eastwoodem "Krwawa profesja"

    Emerytowany agent FBI po przeszczepie serca zostaje wynajęty do odnalezienia mordercy dawczyni organu.

    Już Ci to kiedyś pisałam żebyś się zapisała na filmweb i oceniała filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe, tak pamiętam-nawet wczoraj jak pisałam notkę to myślałam o tym Twoim komentarzu :)

    "72 godziny" będę dzisiaj szukać :) Dziękuję za info :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te filmy widziałaś przez dwa dni?! WOW :)

    OdpowiedzUsuń